در طول چند سال اخیر با توجه به محبوبیت شبکه اجتماعی توییتر در میان کاربران ایرانی این شیوه ی بازاریابی به یکی از راه های موفق در زمینه بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده است. با این وجود که این روزها شبکه های اجتماعی زیادی در دسترس کاربران قرار گرفته است اما در میان این شبکه های اجتماعی، توییتر در میان افراد مشهور و افراد موفق در کسب و کار و تجارت ,جایگاه بالاتری دارد. از توییتر باید به عنوان یک عامل کمکی در تجارت خود استفاده کنید. خوب است این شبکه اجتماعی را بشناسید و با آگاهی از ویژگی های آن, استراتژی بازاریابی توییتر را در کمیپن های تبلیغاتی خود اجرا کنید. بازاریابی در توییتر بسیار کارآمد است و بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی توییتر توانایی این را دارد که مخاطبین را به مشتری تبدیل ‌کند. داشتن اکانت فعال توییتر به شما کمک می کند تا در اولین برخورد مخاطب، حرفه‌ای به نظر بیایید.

در ادامه تعدادی از استراتژی های بازاریابی توییتر را با هم بررسی خواهیم کرد :

بهینه کردن نمایه توییتر

_

توصیف شغل, جذاب‌ترین روش برای نگه داشتن دنبال کننده‌ های شما و جذب مخاطبین جدید می باشد. مخاطبان باید فورا اطلاعاتی از کارها و خدمات شما کسب کنند. می توانید لینک وب سایت خود را هم وارد کنید. با این کار می‌توانید ترافیک را به وب سایت خود برگردانید. همچنین برای آن ها اطلاعات سودمند و مقالاتی مفیدی قرار دهید تا از خواندن آن ها لذت ببرند.

ارائه اطلاعات عالی

_

برای پیروان خود اطلاعات خاص و باکیفیت تولید کنید و در دسترس آن ها قرار دهید. این اطلاعات می‌تواند شامل مقالات یا اطلاعاتی باشد که شما نوشتید یا حتی خبرنامه های خواندنی و جالب.

بازاریابی و مدیریت توییتر

تعیین اهداف

موفقیت در هر شبکه اجتماعی با داشتن اهداف واضح و قابل اندازه گیری ممکن می شود. اهداف باید کاملا مشخص و برنامه ریزی شده باشند و حتی راه و روش های رسیدن به آن هم تا حدودی مشخص شوند.

استفاده از دیگر شبکه‌های اجتماعی برای به دست آوردن دنبال کنندگان

با افزودن مخاطبین خود از دیگر رسانه‌های اجتماعی می‌توانید مخاطبین بیشتری کسب کنید. روی قسمت “یافتن دوستان” در صفحه اصلی خود کلیک کنید و مخاطبین دیگر شبکه های اجتماعی خود را انتخاب و اضافه کنید. همچنین در نمایه خود اطلاعاتی را اضافه کنید تا بتوانند پس از یافتن شما به سرعت تبدیل به مخاطبین شما شوند.

یافتن افراد متخصص

کاربران فعال توییتر در هر کسب و کاری را می‌توان با سرچ کردن ساده پیدا کرد. توییت‌ها و نویسندگانی که بیشترین دنبال کننده را دارند می تواند راهنمای خوبی برای ادامه ی راه شما باشد. حقیقتا استفاده از متخصصان در بازاریابی بسیار اهمیت دارد و رابطه با افراد متخصص برای تجارت شما مفید خواهد بود.

بازاریابی و مدیریت توییتر

مانیتور کردن رقبا

_

بررسی اکانت رقبا در توییتر و بحث‌های حول آن‌ها در برنامه ریزی و تعیین استراتژی های هدفمند بسیار کارآمد است. تحلیل رسانه‌های اجتماعی رقبای حرفه ای با بررسی نقاط ضعف و قوتشان می‌تواند به کسب و کار شما در اصلاح استراتژی‌ها و برنامه‌هایتان کمک کند.

تهیه کردن یک تقویم محتوایی

_

برنامه ریزی برای زمانبندی کردن و نحوه ی انتشار مطالب و محتوای سوشال کار زمانبری می تواند باشد اما در نهایت نظم خاصی به محتوا می دهد. این روزها لزوم داشتن تقویم محتوایی در همه ی زمینه ها برای فعالیت در شبکه های اجتماعی به شدت احساس می شود. البته این امر باعث صرفه جویی در برنامه های آتی هم می شود. مواردی مثل اینکه هر پست در چه ساعاتی و در چه فاصله ی زمانی منتشر شود و … باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
یک تقویم محتوایی می‌تواند به شما در ارزیابی محتوا و ایجاد ترکیبی متعادل از توییت‌ها کمک کند.

شما باید همواره از اینکه حساب‌هایتان تحت نظارت و بررسی هستند, مطمئن باشید. عدم پاسخگویی منظم و به موقع به پیام‌های توییتر و منشن‌ها برای اکانت شما یک سیگنال منفی محسوب می شود که در صورت ادامه دار شدن آن, طبیعتا به برند شما آسیب خواهد زد.

برای پاسخگویی مرتب و به موقع باید فردی را تعیین کرده باشید که بتواند میزان تعامل شما با مخاطبان را افزایش دهد. تاثیر مثبت این موضوع را با گذشت مدت زمانی می توانید مشاهده کنید.

بازاریابی و مدیریت توییتر

جمع بندی

توییتر با وجود محدودیت‌هایی که دارد اما ابزاری قدرتمند برای بازاریابی است که هر کسب و کاری می‌تواند از آن استفاده کند. اگر به شیوه ی درستی تکنیک‌های بازاریابی توییتر را به کار بگیرید و استراتژی کارآمدی داشته باشید می‌توانید، ترافیک بیشتری به وبسایت خود ارسال کنید، آگاهی از برند را افزایش دهید و مخاطبان خود را درگیر کنید. بنابراین توییتر باید جزوی از استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما باشد.

جهت مشاوره ایمیل مارکتینگ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09120644766

    ×

    Powered by WhatsApp Chat

    × ارتباط با کارشناسان تی آرت