اینفلوئنسر مارکتینگ

ما در طول دهه گذشته‌، شاهد رشد سریع پیشرفت رسانه‌های اجتماعی بودیم. بر اساس گزارش ژانویه 2019 مردم جهان رو به سوی شبکه ­های اجتماعی آورده و 3.484 میلیارد نفر به طور فعال از رسانه‌های اجتماعی استفاده ‌می‌کنند که این عدد 45٪ از جمعیت جهان است. این افراد با علاقه به دنبال ‌اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی رفته تا آن­ها را برای تصمیم­ گیری در مسائل مختلف راهنمایی کنند. ‌اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی افرادی هستند که به دلیل دانش و تخصص خود در یک موضوع خاص، شهرت پیدا کرده ­اند. آن­ها به طور مرتب در زمینه تخصصی خود، در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف پست ‌می‌گذارند و فالوورهای زیادی از افراد مشتاق را که به دیدگاه‌های آنها توجه زیادی دارند‌، آن­ها را دنبال می­کنند. برندهای تجاری نیز به ‌اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی را علاقه­ مندند چرا که ‌می‌توانند روندی ایجاد کنند که فالووران خود را به خرید محصولاتی که تبلیغ ‌می‌کنند، تشویق نمایند.

اینفلوئنسر

‌اینفلوئنسرهای مختلف

شما ‌می‌توانید انواع مختلف ‌اینفلوئنسرها را به روش‌های مختلف دسته ­بندی کنید. برخی از متداول­ ترین روش‌ها بر اساس تعداد فالوورها، انواع محتوا و میزان ‌اینفلوئنسری است. همچنین شما ‌می‌توانید اینفلوئنسرها را با توجه به جایگاهی که در آن فعالیت ‌می‌کنند گروه بندی کنید. این بدان معناست که ‌اینفلوئنسرانی که ممکن است با یک معیار در یک رده پایین ظاهر شوند‌، وقتی بر اساس پارامترهای دیگر به آنها نگاه ‌می‌شود‌، ‌اینفلوئنسر سطح بالاتری به نظر برسند. به عنوان مثال‌، بسیاری از ‌اینفلوئنسرهای بزرگ افراد مشهور هستند. با این حال هر دو این گروه‌ها معمولاً تأثیر واقعی کمتری بر مخاطبان خود دارند زیرا در تخصصی خاص بوده و در بسیاری از مسائل دخالت نمی­کنند. برخی از میکرو و حتی نانو اینفلوئنسرها ‌می‌توانند تأثیر شگرفی بر فالوورهای خود در زمینه کاری خود داشته باشند. این موضوع ممکن است برای یک شرکت فروش محصولی با هدف آن بخش سود قابل توجهی داشته باشد.

دسته بندی اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوورها

  • ‌ مگا اینفلوئنسرها: مگا اینفلوئنسرها افرادی هستند که تعداد زیادی فالوور در شبکه‌های اجتماعی خود دارند. اگرچه هیچ قانون ثابتی در مورد مرزهای بین انواع مختلف دسته ­بندی بر اساس فالوورها وجود ندارد‌، اما یک دیدگاه رایج این است که مگا اینفلوئنسرها بیش از 1 میلیون فالوور در حداقل یک شبکه اجتماعی دارند.
  • ‌ ماکرو اینفلوئنسرها
  • ‌ میکرو اینفلوئنسرها: ما افراد دارای فالوور در محدوده 40،000 تا 1 میلیون فالوور در یک شبکه اجتماعی را میکرو ‌اینفلوئنسر ‌می‌دانیم. میکرو ‌اینفلوئنسرها افراد معمولی روزمره هستند که به دلیل دانش خود در مورد برخی از تخصص‌های خاص شناخته شده ­اند. به همین ترتیب‌، آنها معمولاً در بین علاقه ­مندان به آن مکان‌، یک رسانه اجتماعی قابل توجهی بدست آورده ­اند. البته‌، فقط تعداد فالوورها نیستند که نشانگر میزان نفوذ هستند؛ این رابطه و تعاملی است که یک ‌اینفلوئنسر خرد با فالوورهای خود دارد.
  • نانو اینفلوئنسرها: جدیدترین نوع اینفلوئنسر برای به دست آوردن شناخت‌، ‌اینفلوئنسری نانو است. این افراد تنها تعداد ‌‌اندکی فالوور دارند‌، اما تمایل دارند در زمینه ه­ای مبهم یا کاملاً متخصص خبره باشند. شما ‌می‌توانید ‌اینفلوئنسرهای نانو را به عنوان ماهی بزرگ در یک برکه کوچک تصور کنید. در بسیاری از موارد‌، آنها کمتر از 1000 دنبال کننده دارند – اما فالوورهای مشتاق و علاقه ­مند خواهند بود که ‌می‌خواهند با نانو اینفلوئنسر درگیر شوند و به نظرات او گوش فرا دهند.
اینفلوئنسر

* دسته بندی اینفلوئنسرها بر اساس میزان تأثیرگذاری

  • افراد مشهور: افراد مشهور ‌اینفلوئنسر اصلی بودند و هنوز هم نقشی دارند‌، اگرچه اهمیت آنها به عنوان ‌اینفلوئنسر در حال کم شدن است.

  • روزنامه نگاران

  • دانشگاهیان

  • کارشناسان صنعت

  • مشاوران حرفه ای

* دسته بندی اینفلوئنسرها براساس انواع محتوا

امروزه عمده بازاریابی ‌اینفلوئنسر در رسانه‌های اجتماعی‌، عمدتا با ‌اینفلوئنسرهای کوچک و وبلاگ نویسی رخ ‌می‌دهد. با افزایش علاقه به ویدیو‌، YouTubers نیز به سرعت از اهمیت بیشتری برخوردار ‌می‌شود.

  • ‌بلاگرها: ‌بلاگرها و ‌اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی (عمدتاً میکرو بلاگرها) معتبرترین و فعال ترین روابط را با طرفداران خود دارند. برندها اکنون این موضوع را تشخیص داده و تشویق ‌می‌کنند.

  • فعالان یوتیوب

  • فعالان پادکست

  • فعالان در پست‌های اجتماعی

اینفلوئنسر

اینفلوئنسر مارکتینگ

در یک سطح بنیادی‌، ‌اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است که از تأییدیه‌ها و نام بردن از محصول توسط افراد ‌اینفلوئنسر استفاده ‌می‌کند – اشخاصی که دارای یک دنباله اجتماعی خاص هستند و به عنوان متخصص در جایگاه خود شاخته ‌می‌شوند. اینفلوئنسر مارکتینگ به دلیل اعتماد بالایی که ‌اینفلوئنسرهای اجتماعی با دنبال کردن آنها ایجاد کرده­اند‌، کار ‌می‌کند و توصیه‌های آنها نوعی اثبات اجتماعی برای مشتریان بالقوه برند شما است.

‌اینفلوئنسر

در حالی که اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام یک استراتژی شناخته شده است‌، بسیاری از شبکه‌های دیگر برای ‌اینفلوئنسرهای در حال رشد هستند. طبق گفته ادویک‌، این صنعت قرار است تا سال 2020 به 10 میلیارد دلار برسد. شبکه‌های دیگر مانند Snapchat‌، YouTube و TikTok دارای ‌اینفلوئنسرهای خاص خود با جمعیت‌های مختلف هستند.

چگونه یک استراتژی بازاریابی ‌اینفلوئنسر مارکتینگ ایجاد کنیم؟

مانند هر تاکتیک بازاریابی‌، یک برنامه ‌اینفلوئنسر نیز هدف گذاری و برنامه ریزی عمدی را انجام ‌می‌دهد. شما فقط با ارسال چیزهای رایگان برای همه کسانی که از شما درخواست ‌می‌کنند یا دوستان و آشنایان فعلی خود موفقیت استراتژیک نخواهید یافت:

  • چگونه ‌می‌توان اینفلوئنسرها را پیدا کرد و به آنها چه مبلغی پرداخت کرد.

  • بودجه و استراتژی مدیریت را تعیین کنید.

  • درباره اهداف و پیام تصمیم بگیرید.

  • ارتباط با نفوذگر: نحوه تماس با ‌اینفلوئنسرها.

  • استراتژی خود را مرور و اصلاح کنید.

اینفلوئنسرها برای ماندن در اینجا هستند اما چگونگی شکل­ گیری و عملکرد دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ در مدت زمان کوتاهی تغییرات زیادی کرده است و در عرض پنج سال ممکن است تفاوت فاحشی با امروز داشته باشد. این راهنما به شما کمک ‌می‌کند تا با ساختن استراتژی خود شروع کنید‌، اما مانند هر استراتژی اجتماعی مهم است که آماده تغییر باشید.

جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09120644766

    ×

    Powered by WhatsApp Chat

    × ارتباط با کارشناسان تی آرت