سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست؟ tiartstudio.ir


سئو تکنیکال چیست؟

در کنفرانس TechSEO Boost که توسط پائول شاپیرو برگزار شد، روس جونس تعریف خوبی را برای توصیف SEO تکنیکال ارائه کرد. او گفت: «هر اقدام تکنیکالی که برای بهبود نتایج جستجو، انجام می‎شود، جزو SEO تکنیکال است». الکسیس ساندرز مدیر SEO تکنیکال در @Merkle، تعریف خاص‌تری را از آن ارائه کرده است: «SEO تکنیکال شامل خزیدن، شاخص‌بندی و رندر قسمتی از مدل «خزیدن، شاخص، رتبه‌بندی» است». در ابتدا لازم است تا نحوۀ پاسخ به این سوال‌ها را بدانید:

  • آیا ربات‌های موتور جستجو قادر به خزیدن/یافتن صفحۀ شما هستند؟ (شامل موضوعاتی مانند کدهای موقعیت، نقشۀ سایت، معماری اطلاعات، txt، حقایق)

  • آیا ربات‌های موتور جستجو، قادر به رندر صفحۀ شما هستند؟ (شامل: دادۀ ساختارمند (org، HTML)، دسترسی‌پذیری)

  • آیا سایت شما، سیگنال‌های مناسبی را به موتور جستجو ارسال می‌کند تا این موتور نیز، محتوی شما را رتبه‌بندی کند؟ (برای مثال، برچسب‌های استاندارد، مسائل مربوط به صفحه‌بندی)

  • آیا این صفحه ویژگی‌های مناسب رتبه‌بندی را دارد؟ (شامل: ارتباط محتوی، مجوز، HTTP، UX، سازگار با تلفن همراه، تاخیر سایت)

(گراف عنکبوتی که توسط ساندرز برای نمایش میزان مهارت او، به کار رفته‌است)

موضوعات مهم در حوزۀ SEO تکنیکال شامل موارد زیر هستند:

  • خزیدن

  • رندر

  • شاخص‌بندی

  • محیط موبایل

  • SSL

  • دادۀ ساختارمند

  • مهاجرت‌ها

  • سرعت صفحه

  • بهینه‌سازی محتوی

  • کدهای موقعیت

  • ساختار سایت

تعداد این مباحث چقدر زیاد است! اینطور نیست؟ وقتی در مورد SEO مطالعه می‌کردم، فهمیدم که گوگل کارکرد ساده‌تری دارد. اگر این‌روزها وارد کار بهینه‌سازی موتور جستجو شده‌این، مطمئنا اینکار برایتان خسته‌کننده خواهد بود. و به همین دلیل نیز، این مقاله را نوشتم تا به شما در حرکت درون عمق دریای SEO تکنیکال کمک کنم.

 

سئو تکنیکال چگونه مشهور شد؟

SEO تکنیکال با کار بارتوش گورالویچ بنیانگذار و رئیس SEO @Elephate شروع شد، او در این باره چنین می‌گوید: من کار خود را در زمینۀ SEO از سال‌های 2011-2012 شروه کردم که در آن زمان، اغلب متخصصین SEO می‎گفتند که زمان خوبی برای شروع این کار نیست. اما من فهمیدم که فرصت بزرگی برایم پیش آمده‌است. یادم می‌آید که مردم «SEO کلاه سفید» را مسخره کرده و می‌گفتند که فقط لازم است بر روی لینک‌ها تمرکز کنیم. شروع به تحقیق در مورد «SEO بر روی صفحه» کردم و با پیشروی هرچه بیشتر در این زمینه، عمیق‌تر شدم.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال در سه روند، ریشه دارد:

  • اولی هشدار گوگل برای اسپم‌های بک‌لینک و ایجاد لینک «بسیار فعال» است

  • دومی، پیشرفت سریع الگوریتم‌های گوگل است

  • سومی، پیچیدگی سایت‌ها است

الگوریتم پنگوئن و افزایش ناگهانی جریمه‌ها برای پیوندهای دستی، باعث شد تا متخصصین SEO به دنبال اهرم‌های دیگری برای رشد مهارت خود باشد. SEO تکنیکال علاوه بر محتو و بازاریابی محتوی، دارای قابلیت‌های بیشتری نسبت به الگورتیم پنگوئن است. الگوریتم‌های گوگل، بسیار پیشرفت کرده و منجر به ظهور پنگوئن شدند و می‌تون از روی پیشرفته به‌روزرسانی‌های آن، این موضوع را تشخیص داد:

  • 2003- فلوریدا (هرزنامۀ ضد تکرار کلمات کلیدی)

  • 2005- جاگر (هرزنامۀ ضد لینک)

  • 2009 –کافئین (شاخص‌بندی تقریبا بیدرنگ)

  • 2010 – MayDy (محتوی anti-thin)

  • 2011- پاندا (کیفیت)

  • 2011- گوگل در جستجوهای خود، شروع به استفاده از SSL کرد

  • 2012- پنگوئن (هرزنامۀ ضد لینک)

  • 2012- گراف دانش

  • 2012- EMD (تنزیل رویکرد دامنۀ تطبیق دقیق)

  • 2013- پانتوم (به‌روزرسانی کیفیت)

  • 2013- هومینگ بیرد (تغییرات اساسی در الگوریتم هسته‌ای)

  • 2015 –رنک‌برین (جستجوی مفهومی)

مابین سال 2011 و 2013، بدنۀ اصلی گوگل امروزی، شکل گرفت. گوگل در این سال‌ها، استانداردهایی را معرفی کرد که کنترل و نظارت بر شاخص‌بندی برای مدیران سایت‌ها، آسان می‌کرد:

  • 2005 –گوگل نقشۀ سایت XML را معرفی کرد

  • 2009- برچسب‌های استاندارد را معرفی کرد

  • 2011 – org

  • 2011- rel=next/prev

البته ابزارهای SEO تکنیکال، بسیار بیشتر از اینهاست. این مجموعه ابزارها شامل موضوعات زیادی در مورد نقش خود و نحوۀ رفتار سازمان‌ها با آنها هستند. وبسایت‌ها روز‌به‌روز پیچیده‌تر و تعاملی‌تر می‎شوند، که این امر سرعت صفحه، شاخص‌بندی و رندر آن را به چالش می‎کشد. رفتار کاربر در استفاده از دستگاه‌های مرور وب تغییر می‌کند. برای مدت مدیدی، تغییرات در این حوزه، بر روی «دستگاه‌های سیار» متمرکز بودند، پس از سال‌ها، جستجو وارد مرحلۀ جستجوی صوتی شد. و این سوال ایجاد شد که: «SEO تکنیکال واقعا چیست و چه حوزه‌هایی را دربر می‌گیرد؟»

 

چگونه می‌توان SEO تکنیکال را یاد گرفت؟

یادگرفتن هرچیزی، همیشه شامل چندین جنبۀ مهم است: طرز فکر شما، دانش، کاربرد چیزی که یاد می‌گیرید. افراد زیادی بر روی قسمت دانش، تمرکز می‌کنند، و به همین دلیل نیز شکست می‌خورند، خسته می‌شوند یا احساس می‌کنند که درجا می‌زنند.

ابتدا به شرح جنبۀ طرز فکر، می‌پردازیم: طرز فکر صحیح برای یادگیری بهینه‌سازی تکنیکال موتور جستجو

هر جراح مغز شروع یادگیری خود را با درس بیوشیمی پایه در دانشگاه، شروع می‌کند. در SEO فنی، باید همچنین کار خود را با یادگیری اصول شروع کرده و سپس خبره‌تر شوید. برای انجام این کار لازم است تا فروتن باشید، اما برای موفقیت شما لازم است. باید بگوییم که نمی‌توانید همه‌چیز را بدانید، بارتوش گورالویچ یکی از طرفداران جدی این طرز فکر است. او می‌گوید: اگر قادر به شرح چیزی که رخ داده‌است، نیستید (برای مثال افت کارکرد وبسایت) بهترین راه این است که بگویید «من نمی‌دانم چه چیزی باعث این افت کارکرد شده‌است»

بهترین متخصص SEO تکنیکال، پاسخ هرچیزی را نمی‌داند، اما می‌تواند پاسخ را بیابد.

تنها چیزی که ثابت است این است که صنعت، تغییر می‌کند، بنابراین همیشه باید روندهای SEO را برای اول بودن در بازی، بدانید. گوگل هرگز تکامل خود را متوقف نمی‌کند، و باید نحوۀ اثر فاکتورهای رتبه‌بندی در آن را با استفاده از مهندسی معکوس درک کنیم. برای تطبیق و سازگاری با تغییرات باید به‌طور مدام، یاد بگیرید. یعنی نمی‌توانید آموزش خود را متوقف کنید، سئوکاران باید حداقل 10-15% از زمان خود را صرف یادگیری و به‌روز نگه‌داشتن خود کنند. اکسیس ساندرز می‌گوید :«یادگیری SEO تکنیکال، فرایندی است که همیشه از تغییرات، تاثیر می‌پذیرد. این هدف، به‌طور مدام تکامل یافته و پیشرفت می‌کند و موانع گیج‌کننده‌ای در سر راه آن قرار دارد (بنابراین تله‌های بسیاری بر سر راه کاوش خزنده، وجود دارد).»

بنابراین لازم است تا همیشه برای تبدیل شدن به یک سئوکار تکنیکال خوب، آمادۀ تغییر عقیدۀ خود باشیم، حتی وقتی نظرمان اثبات شده‌است. وقتی دقیق‌تر نگاه کنید می‌بینید که برخی حتی درصورت اثبات داده‌ها و آزمایشات، قادر به تغییر نظریه‌ها و عقاید خود نیستند. SEO بسیار پویا است. اگر باورهای SEO شما طی 5-6 سال اخیر، تکامل نیافته باشد، شانس شما برای موفقیت، نزدیک به 0 خواهد بود.

– بارتوش گورالویچ

این طرز تفکر اساسی در یادگیری SEO تکنیکال است: فروتنی، یادگیری مداوم و تطبیق‌پذیری با تغییرات. حالا، بیایید در مورد چیزی که باید واقعا یادبگیرید، سخن بگوییم: دانش

 

برای تبحر در سئو تکنیکال ، چه چیزی را باید یاد بگیرید؟

دسترسی‌پذیری راحت به اطلاعات، یکی از مزیت‌های آن است، و شما می‌توانید به‌صورت رایگان، آنها را یاد بگیرید. تعداد زیادی از وبسایت‌ها وجود دارند که می‌توانید در دوره‌های آموزشی آنها شرکت کرده، کتاب‌های آموزشی رایگان و آموزش‌های مربوط به آنها را مطالعه کنید.

– پائول شاپیرو

بنابراین به علت دسترسی رایگان به مطالب آموزشی، مشکلی از بابت میزان دانش در دسترس، وجود ندارد.

اکلسیس ساندرز توصیه می‌کند: «اخبار صنعت، مطالب منتشر‌شده در سایت‌ها و بلاگ‌ها را مطالعه کنید و خود را به‌روز نگه دارید، برای اینکار می‌توانید از مطالب منابع زیر استفاده کنید:

  • بلاگ مرکزی وب‌مستر گوگل

  • بلاگ جستجوی گوگل

  • گوگل بلاگ

  • بلاگ جستجوی بینگ

  • بلاگ Moz

  • ژورنال مهندسی جستجو

  • SEM Post

  • بلاک SEMrush

  • Search engine land

  • SEO Skeptic توسط آرون بردلی

  • SEO by the Sea توسط بیل اسالوسکی

  • یادداشت‌های هنگ‌شات وب‌مستر Deepcrawl

  • گزارشات بازاریابی دیجیتال Merkle

جهت کسب دانش، کار خود را از حجم زیاد و کلی دانش، شروع کرده، و رفته‌رفته در موضوع مدنظر، دقیق‌تر شوید. اگر خواهان ساخت خانۀ چندطبقه باشید، باید شالودۀ آن را قوی بسازید.

در اینجا، خلاصه‌ای از آنچه را که می‌تواند به‌عنوان برنامۀ آموزشی برای شما مطرح باشد، آورده‌ایم

ابتدا، با توسعۀ اصول وب (HTML، CSS، کمی جاوا اسکریپت) شروع کنید و سپس در بازیابی اطلاعات، عمیق‌تر شوید و در نهایت به برنامه‌نویسی کامپیوتر بپردازید. تعداد زیادی از مطالب آموزشی رایگان آنلاین برای یادگیری در مورد اصول توسعۀ وب، وجود دارند، برای مثال می‌توانید از منابع W3chools یا Code Academy استفاده کنید. موزیلا اطلاعات اولیه‌ای را در مورد HTM، CSS و جاوااسکریپت، فراهم کرده‌است.

لیستی از کانال‌های یوتیوب در مورد توسعۀ وب :

  • academy

  • DevTips

  • Wes Bos

  • Codecourse

  • Quentin Watt Tutorials

  • LevelUpTuts

  • The Net Ninja

  • howCode

  • Traversy Media

  • LearnWebCode

  • Google Developers

  • Brad Hussey

  • freeCodeCamp

سئو تکنیکال چیست؟

 یادگرفتن برنامه‌نویسی زمان‌بر است و کار عملی زیادی را می‌طلبد. از نظر من، «Anki» ابزار مفیدی است که با ارائۀ روش تکرار مطالب آموزشی، می‌تواند به یادگیری مطالب به شما کمک کند. این برنامه، امکان یادگیری با استفاده از فلش‌کارت‌های دیجیتال را فراهم کرده است، و می‌توانید با استفاده از این برنامه به‌صورت طولانی‌مدت، مطالب را به خاطر بسپارید. با تکرار واژگان با فاصلۀ زمانی و تکرار چیزهایی که یادگیری آنها برای شما سخت است، می‌توانید به راحتی مطالب را به خاطر بسپارید.

دوم، برخی از پرکاربردترین ابزارهای SEO را بررسی کرده و یادگیری عملی آنها را شروع کنید. برای مثال، مستندات ابزارهای توسعه‌دهندۀ کروم و ابزارهای توسعه‌دهندۀ موزیلا. هردو این ابزارهای فنی، بسیار دست‌کم گرفته شده‌اند، اما مستندات آنها اطلاعات مفید و جالبی را در مورد بسیاری از موضوعات در وب، ارائه کرده‌اند.

این دو ابزار می‌توانند در ارزیابی «سلامت» صفحه یا سایت به شما کمک کنند. در سال 2018، بسیاری از مشکلات تکنیکال شامل موارد زیر بود:

  • نحوۀ رندر کدهای جاوااسکریپت

  • برنامه‌های وب و پیشرفت روزافزون AMP

  • رتبه‌بندی مبتنی بر موجودیت

سوم، موارد لازم برای SEO ازجمله نحوۀ کار موتور جستجو و مولفه‌های تکنیکال آن را یاد بگیرید. تفاوت مابین «شاخص‌‌ساز» و «خزنده» را درک کنید، «ماتریس سند-اصطلاح» و مفهوم «جستجوی مفهومی» و میزان پیچیدگی «زمانبند برای خزندۀ موتور جستجو» را درک کنید.

سئو تکنیکال چیست؟

مقالۀ اصلی صفحه‌بند گوگل، پتنت رتبه‌بندی صفحه و 9 پتنت دیگر را برای 10 مورد برتر بیل اسلاوسکی، مطالعه کنید. همچنین توضیحات ایان راجر را در مورد رتبه‌بندی صفحه بخوانید و مطالعۀ بخش «نحوۀ عملکرد جستجو» را در سایت گوگل فراموش نکنید.

هدف از عمیق‎ شدن در مورد معماری موتور جستجو، بازیابی اطلاعات و پنتت‌های گوگل، درک دقیق آنها نیست، بلکه درک فرایندها و چالش‌های موتورهای جستجو است. این کار می‌تواند به قضاوت در مورد ادعاهای مطرح در این زمینه و درک منطقی‌بودن یا بی‌ارزش‌بودن آن ادعاها، کمک کند.

سپس، در موضوعات مهم‌تر، عمیق شوید:

  • خزیدن: تجزیه‌وتحلیل لاگ فایل، نقشۀ سایت XML/HTML، رفتار بات خزندۀ سیار

  • سیار: AMP، برنامه‌های وب پیشرو، طراحی تعاملی

  • SSL: HTTPS، HTTP/2

  • دادۀ ساختارمند: شمای نشانه‌گذاری، میکروداده و JSON-LD، اسنیپت‌های غنی

  • مهاجرت‌ها: مهاجرت دامنه، راه‌اندازی مجدد، تغییرات CMS، HTTP تا HTTPS

  • سرعت صفحه: رسانۀ غنی و فشرده‌سازی اسکریپت، اسکریپت‌های CSS، CDNها، بهینه‌سازی سرعت سرور، دانلودهای موازی و کوچک‌سازی، کش‌کردن

  • رندر: مسیر رندر حیاتی/ بارگذاری تنبل، رندر DOM، رندر چارچوب‌های جاوا اسکریپت

  • بهینه‌سازی محتوی، بهینه‌سازی موجودیت، تکرار محتوی، محتوی کم

  • کدهای موقعیت: 3xx، 4xxx، 5xx

  • شاخص‌بندی: کانونیکال‌سازی، txt، تگ‌های متا

  • ساختار سایت: پیونددهی داخلی، ساختار URL، دسته‌بندی

سئو تکنیکال چیست؟

علاوه‌براین، با اکسل، Screaming Forg (خزندۀ دیگر)، MySQL و نحوۀ استفاده از ترمینال (MAC) آشنا شوید. این ابزارها، جزو مهارت‌های اصی SEO تکنیکال نیستند اما برای کسب مهارت در آن موردنیاز هستند و یادگیری آنها برای بسیاری از کاربردها، ضروری است. اغلب متخصصین می‌گویند که ایجاد وبسایت، برای درک اصول زیرساخت وب نیز مفید است. همچنین کسب مهارت‌های مختلف به من در درک شرایط تیم توسعۀ کاربر، کمک کرد. استفاده از این مهارت‌ها می‌تواند به شما در تست کمک کند، که به نظر من برای دستیابی به درک عمیقی از SEO نیز مفید هستند.

– الکسیس ساندرز

به خاطر بیاورید که بهترین منبع اطلاعات شامل ترکیبی از افراد و مطالب است. یادگیری از افرادی که قبلا موضوع مدنظر را یاد گرفته‌اند، روش بهتر و سریع‌تری برای یادگیری است و می‌تواند در نحوۀ کار با ابزارهای مختلف، کمک‌کننده باشد. وقتی کارم را شروع کردم، دورۀ کارآموزی 9 ماهه‌ای را برای آموزش گذراندم که در آن دوره، باید از ابتدا شروع به یادگیری می‌کردم. الکسیس، در جلسات مشاوره شرکت می‌کند (هم به‌عنوان راهنما و هم به‌عنوان مشاور). در زمینۀ راهنمایی افراد، فعال باشید و سعی کنید از افراد مختلف، یادگرفته و بهره‌مند شوید. برخی از افراد ممکن است در زمینۀ فناوری موبایل، تخصص داشته باشند، اما در حوزه‌های بین‌المللی، اطلاعات زیادی نداشته باشند. به مطالب به‌اشتراک‌ گذاشته‌شده از سوی دیگران، توجه کنید، آنها را مطالعه کرده و در توییتر در مورد مطالب منتشر‌شده، سوال بپرسید. صنعت SEO، جامعۀ بسیار حمایتگری است.

 چندین توصیه از الکسیس ساندرز:

  • با رابط‌های کاربری برنامۀ کاربردی (APIها) کار کنید.

  • مطالب جامع و مفیدی را منتشر کنید.

  • در دوره‌های آموزشی آنلاین شرکت کنید، آموزش‌های کدنویسی را تمرین کرده و ویدئوهای آموزشی ارائه‌شده در com، Udacity، Coursera، CodeSchool و گوگل را مشاهده کنید.

  • «توییت‌ها و پاسخ‌های» جان مولر را مطالعه کنید.

حالا به موضوع کاربرد می‌رسیم.

چگونه می‌توانید مطالب فراگرفتۀ خود را در مورد SEO تکنیکال، بکار بگیرید؟

رسانه‌های بسیاری برای یادگیری درمورد SEO وجود دارند: کتاب‌ها، ویدئوها، راهنماها، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات منتشرشده در بلاگ‌ها. اما تا زمانی که دانش خود را به‌کار نگیرید، هرگز قادر به یادگیری برخی مسائل نخواهید شد. چنان که صرفا با مطالعۀ کتاب‌ها زیاد در مورد «رانندگی با ماشین» و بدون تجربۀ رانندگی، نخواهید توانست به رانندۀ ماهری تبدیل شوید. همین قضیه در مورد SEO تکنیکال نیز مطرح است.

توصیۀ بسیار مهمی که به افراد تازه‌کار در SEO دارم این است که پروژۀ خود را آغاز کنید. وبلاگ، مغازۀ کوچک، ویکی و هرچیزی شبیه اینها را ایجاد کرده، مطالب فراگرفتۀ خود را در آن اعمال کرده و نتیجه‌گیری کنید. همچنین باید، درک درستی از مدت زمان پیاده‌سازی مطالب توصیه‌شدۀ خاص و نحوۀ سنجش موفقیت خود، داشته باشید. یکی از بهترین روش‌ها برای این‌کار، ایجاد چک‌لیست SEO برای هر صفحه است، به‌طوریکه می‌توانید بر اساس این چک‌لیست، نحوۀ بهبود سایت خود را تجزیه‌وتحلیل کنید.

من نیز همانند پائول شاپیرو، به فناوری وب در دوران دبیرستان علاقه‌مند شدم و شروع به یادگیری طراحی و توسعۀ وب کردم («در دبیرستان به‌صورت مستقل طراحی و توسعۀ وب را انجام دادم و در سنین نوجوانی به صورت خودآموز به یادگیری در این حوزه پرداختم»). موضوع اولین وبلاگ من در مورد ماشین‌های Muscle بود. کار خود را با پروژه‌ای کوچک و با هدف یادگیری، شروع کردم و در نهایت قبل از اتمام این پروژه، دویست دلار درآمد کسب کردم، و بدین‌صورت درس دیگری را فرا گرفتم، و آن اینکه، سئوکار خوب همیشه، چندین پروژه را در دست اجرا دارد.

بزرگترین اشتباهی که افراد هنگام یادگیری SEO تکنیکال، مرتکب می‌شوند : 

اولین اشتباه بزرگ تصور یادگیری SEO تکنیکال در کوتاه‌مدت است.

فکر می‌کنم که بزرگترین اشتباه، تصور یادگیری SEO تکنیکال، پس از صرفا گذراندن دوره‎ای آموزشی از Udacity است. از آنجا که یادگیری SEO به دانش توسعۀ وب، علوم کامپیوتر و سایر موارد نیاز دارد، بنابراین یادگیری SEO فرایندی طولانی‌مدت است و می‌توانید دانش خود را در این حوزه، با گذشت زمان، توسعه دهید.

– پائول شاپیرو

افراد، اغلب تفاوت‌های ظریف موجود در پیشرفت‌های پیچیدۀ وب را دست کم می‌گیرند: «متغییرهای بسیار زیادی وجود دارند، مخصوصا وقتی پیچیدگی، افزایش می‌یابد. پاتریک استوکس در TechSEO Boost سخنرانی فوق‌العاده‌ای را ارائه کرد، عنوان سخنرانی او این بود: «هرچیزی که قابلیت خطا و اشتباه را دارد، دچار اشتباه نیز خواهد شد» و این اشتباه و خطا نیز می‌تواند شامل برخی خطاهای SEO نیز شود.»

(اکلسیس ساندرز)

یکی از دلایل طول کشیدن کارها بیش از حد موردانتظار افراد، عدم داشتن تجربۀ عملی موردنیاز است که قبلا نیز ذکر کردیم.

پس از اینکه SEO تکنیکال را تا حددی یاد گرفتید، به خاطر بسپارید که فقط به داده‌های سخت و آزمایش‌ها، اعتماد کنید. اگر این کار را انجام دهید، دیگر نگران شغل آیندۀ شما، نخواهم بود.

-بارتوش گورالویچ

بر اساس شواهد، وجود تعصبات و عدم توانایی برای تغییر عقیده، دو اشتباه بزرگی هستند که سئوکاران می‌توانند مرتکب شوند. توقف یادگیری، منجر به عقب‌ماندگی شما در عرصۀ بازاریابی دیجیتال خواهد شد. اینکه شخصی مدعی شود که عقیده و فکر او بر روشی که آزمایشات داده‌ای پیشنهاد می‌دهند، برتری دارد، یکی از عوامل شکست افراد در این حوزه است. SEO تکنیکال، مفهوم ایزوله‌ای نیست. بر طبق توصیه‌های الکسیس ساندرز، داشتن دید وسیع («برای مثال- شکست در ایجاد تعادل مابین توصیه‌ها و نیازهای مشتری»)، روابط با UX و تیم توسعه، موارد مهمی در SEO تکنیکال هستند:

اگر تا به امروز، رابطۀ قوی با UX خود و تیم‌های توسعه، برقرار نکرده‌اید، پس دست به‌کار شوید و با تمام جدیت خود ارتباطی موثر مابین SEO تکنیکال، UX و تیم توسعه ایجاد کنید، سعی کنید نقشتان را خوب بازی کنید!

در نهایت، فقط بر روی SEO تمرکز نکنید، یکی از اشتباهاتی که سئوکاران مرتکب می‌شوند، تمرکز صرف پیرامون SEO، شرکت در کنفرانس‌های SEO و ازدست دادن سایر موارد مهم است. در حوزۀ SEO نیز پس از اینکه، تقریبا خیی چیزها را راجع بدان، یاد گرفتید، سعی کنید سپس وقت خود را صرف یادگیری بهینه‌سازی تبدیل، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و جستجوی پولی بکنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با استفادۀ خلاقانه از کانال‎های دیگر، حوزۀ کاری SEO خود را گسترش دهید.

مهم‌ترین درس‌هایی که از توصیه‌های الکسیس ساندرز، پائول شاپیرو و بارتوش گورالویچ می‌توان آموخت

بارتوش: «عمده کار من، تحقیق و مطالعه است. وجود مفاهیم زیاد پیچیده‌ای است که سایرین می‌دانند و من هنوز نمی‌دانم، باعث تشویق من به تداوم یادگیری می‎شود. همگی ما شخصیت‌های داستان «لباس جدید پادشاه هستیم» و نمی‌خواهیم احمق به‌نظر برسیم، ازاین‌رو نیز درمورد چیزهایی که نمی‌دانیم، سوال نمی‌پرسیم.

مقالۀ سادۀ من با موضوع جاوا اسکریپت، از طریق 600 لینک‌های خارجی از سوی بیش از 200 دامنه، مورد ارجاع و استناد قرار گرفت و تقریبا 40 هزار بازدیدکننده، مقالۀ من را مشاهده کردند، چرا که من در مقالۀ خود نتوانسته بودم پاسخ روشنی در مورد نحوۀ شاخص‌بندی گوگل و رتبه‌بندی صفحات جاوااسکریپت، پیدا کنم. اما چیزهای زیادی در پیرامون ما وجود دارند که ما را هیجان‌زده می‌کنند و ما، چیزی در مورد نحوۀ عملکرد آنها نمی‌دانیم. اگر پاسخ چنین سوالاتی را بیابید، قطعا تضمین می‌کنم که به سئوکار خیلی ماهری، تبدیل خواهید شد.»

پائول: « مجبور نیستید که به تنهایی، یاد بگیرید، بلکه می‌توانید از دیگران بیاموزید. افراد باهوش زیادی وجود دارند که می‌توانند سرعت یادگیری شما را افزایش دهند. جامعۀ SEO از این نظر، بسیار ویژه است و افراد زیادی در این جامعه وجود دارند که می‌توانند به شما در یادگیری، کمک کنند. من نیز همیشه از افراد خبره و باهوش موجود در این حوزه، چیزهایی را آموخته‌ام، ازجمله: پاتریک استوکس، جی آ اوکس، روس جونز، امیلی گروسمن، داون اندرسون، هملت باتیستا، مکس پرین و خیلی از افراد دیگر که ذکر همگی آنها میسر نیست، از تمامی آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.»

الکسیس: «من توصیه می‌کنم:

  • منظم باشید و یادگیری را به‌صورت مدام، انجام دهید

  • ابتدا مطالعه و تحقیق کرده، سپس از افراد خبره، سوال کنید.

  • از یادگیری لذت ببرید، با اطلاعات تعامل برقرار کنید. ده‌ها منبع برای یادگیری در محیط جذاب، موجود هستند.

  • برخی از منابع جذاب یادگیری برای SEO تکنیکال:

  • org (توسط مکس پرین و من)

  • محیط تجسم تعاملی و سه‌بعدی عناصر org

  • http://oap.ninja (توسط دین کراودیس)

  • https://Technicalseo.expert

  • تست‌های SEO

چگونه می‌توان سئو تکنیکال را یادگرفت و نتیجه، چه خواهد بود؟

یادگیری SEO تکنیکال، زمان‌بر بوده، نیازمند صبر، یادگیری مداوم و به‌کارگیری موارد یادگرفته ‌است. بهترین روش برای شروع، کسب دانش در حوزه‌های کلی و سپس یادگیری در مورد مهم و جالب است. از مطالب موجود در اینترنت، می‌توانید به‌صورت رایگان، استفاده کنید. اما بهتر است تا در یادگیری مباحث جدید، رویکرد متدولوژیکی را به‌کار گیرید، چرا که در حوزۀ سئو تکنیکال همیشه مطالب جدیدی برای یادگیری وجود دارند.

 

روند پیشنهادی الکسیس ساندرز برای یادگیری SEO فنی

  1. کارخود را از SERPهای گوگل شروع کنید

  2. از مستندات گوگل، استفاده کنید

  3. هر مقاله/بخشی از محتوای صفحه را که در یک یا دو صفحه، جای گرفته‌اند را بخوانید (<1% از CRT در دو صفحه ….)

  4. سوالاتی را که در مراحل اولیۀ یادگیری، به ذهنتان خطور می‌کند را یادداشت کنید

  5. مطالب مهم را در سندی، ذخیره کنید

  6. اطاعات را به‌صورت نمایش اسلایدی، ذخیره کنید

  7. اطلاعات را پردازش کرده و سعی کنید تا آنها را تجسم کنید

  8. انواع داده‌ای و روندها را مدنظر قرار دهید

  9. پاسخ سوالات ثبت‌شدۀ خود را پیدا کنید

    • سعی کنید تا پاسخ سوالات را از طریق جستجو پیدا کنید (حداقل نیم ساعت)

    • از سایرین کمک بخواهید و از توصیه‌های آنها استفاده کنید

منابعی که می‌توانند در یافتن پاسخ سوالات، به شما کمک کنند:

  • Reddit (برای مثال، https://www.reddit.com/r/bigseo)

  • هنگ‌شات وب‌مستر گوگل

  • توییتر (برای مثال، وب‌مسترهای گوگل، جان مولار، گری ایلیس و غیره)

  1. با سایرین در مورد دانسته‌های خود صحبت کرده و بحث کنید (صحبت‌کردن باعث می‎شود تا به ندانسته‌های خود پی ببرید)

  2. تا زمانی که به نقطۀ مناسبی از یادگیری برسید، پرسش و پاسخ را ادامه دهید

باید موارد کاربرد سئو تکنیکال را مدنظر قرار دهید، وگرنه ممکن است، مشغول یادگیری مطالبی شوید که آن مطالب، منسوخ شده و دیگر بدرد نمی‌خورند. چرا که سئو تکنیکال  موضوع بسیار پویایی است و همیشه در حال تغییر است.

پیشرفت‌های بسیار در حوزۀ هوش مصنوعی، و به ویژه یادگیری ماشینی، ممکن است شما را به این فکر بیندازند که گوگل می‌تواند وبسایت‌ها را کاملا بررسی کرده آنها را شناسایی کند. این قضیه تا حددی درست است، چرا که هرچیز قابل‌درکی در سایت‌ها، قابل بهینه‌سازی نیست. و این تصور که در برخی موارد دیگر نیازی به سئو تکنیکال نخواهد بود، فکری احمقانه است.

به‌نظر می‌رسد که گوگل هرساله، پیچیدگی‌های رویکردهای کاری خود را دوبرابر می‌کند، ازاین‌رو اهمیت سئو تکنیکال نیز روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. سئو تکنیکال را به چند دسته تقسیم می‌کنم: سئو تکنیکال موبایل، بهینه‌سازی خزیدن (خزیدن، رندر، سرعت صفحه، تجزیه‌وتحلیل لاگ فایل) و سئو تکنیکال کلاسیک (کدهای وضعیت، SSL، داده‌های ساختارمند، ساختار سایت، مهاجرت، شاخص‌بندی). تمامی این حوزه‌ها، در حال پیشرفت هستند و روز‌به‌روز بر میزان پیچیدگی آنها، افزوده می‎شود. کاربران در نسخ اولیۀ پنگوئن که در ابتدای این مقاله نیز ذکر شد، مورد جریمه قرار می‌گرفتند. بنابراین، آنها لینک‌های زیادی را گردآوری کرده و به‌صورت پایگاه‌داده‌ای ذخیره می‌کردند. نسخۀ بعدی الگوریتم پنگوئن برای کاربران، دیگر شامل جریمه نبود، بهینه‌سازی تکنیکال به افراد کمک کرد تا عملکرد قوی‌تری داشته باشند.

منبع : اس ای ام راش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×

    Powered by WhatsApp Chat

    × ارتباط با کارشناسان تی آرت