سئوکار کیست؟

سئوکار کیست؟ tiartstudio.ir


سئوکار کیست؟

سئوکارها، ‌‌‌سئوکاران بازاریابی بوده که جهت بهبود رتبه وبسایت در موتورهای جستجو مانند Google از تحقیق و تجزیه و تحلیل استفاده ‌می‌کنند. آنها محبوب­ترین و مرتبط­ترین کلمات کلیدی مورد استفاده در جستجوی موتور جستجو را پیدا کرده و آنها را در وب سایت‌ها قرار ‌می‌دهند‌، به موتورهای جستجو کمک ‌می‌کنند تا آن سایت‌ها را پیدا کرده و برای کاربران وب نمایش دهند. ‌‌‌سئوکاران سئو ‌می‌توانند در آژانس‌های بازاریابی دیجیتال یا در بخشهای بازاریابی داخلی کار کنند. در واقع ‌‌‌سئوکار بهینه سازی موتور جستجو (یا ‌‌‌سئوکار سئو) کسی است که وب سایت مشتری را تجزیه و تحلیل ‌می‌کند و برای بهینه سازی برای موتورهای جستجو‌، تغییرات لازم را اعمال ‌می‌کند. ‌‌‌سئوکاران بهینه سازی موتور جستجو ‌می‌توانند یک کارمند شرکت‌، یک مشاور فردی باشند‌، یا ‌می‌توانند برای یک شرکت مشاوره SEO کار کنند. این ‌‌‌سئوکاران ‌می‌دانند که چگونه SEO اختصاصی بنویسند و دانش عمیقی در مورد جستجوی کلمات کلیدی دارند. اگر شرکتی (بزرگ یا کوچک) برای فروش یا بازاریابی خود به ترافیک وب اعتماد کند‌، استخدام ‌‌‌سئوکار بهینه سازی موتور جستجو کلید داشتن یک تجارت موفق و سودآور است.سئوکار کیست؟

اکثر ‌‌‌سئوکاران کارشناسی در رشته‌های مرتبط مانند بازاریابی یا فناوری اطلاعات دارند. چندین دوره آنلاین کاملاً مورد توجه وجود دارد که ‌می‌توانید برای ارتقا بیشتر مهارت‌های خود در بهینه سازی موتور جستجو‌، شرکت کنید‌، اگرچه مجوزهایی که این اعطا ‌می‌کنند برای کار به عنوان ‌‌‌سئوکار SEO لازم نیست. ‌‌‌سئوکاران موفق سئو مهارت‌های تحلیلی‌، ارتباطی و تحقیقاتی بسیار خوبی دارند‌، که به آنها امکان ‌می‌دهد مشتری را درک کنند و بهترین بهینه سازی ممکن را برای آنها فراهم کنند.

سئو سایت به معنای همراه کردن سایت با الگوریتم‌ها و پارامترهای موتورهای جستجو است. این کار به صورت خودکار و اتوماتیک­وار انجام نمی‌شود و وبسایت نیازمند اپراتوری داشته تا بتواند با مهارت و به کارگیری استانداردهای لازم، سایت را بهینه­سازی نماید. به چنین فردی، سئوکار گفته ‌می‌شود. برخی اوقات احتمال دارد چندین فرد با هم سایت را بهینه نمایند، در این صورت هر یک از اعضای تیم، یک وظیفه را بر عهده ‌می‌گیرند. در برخی موارد نیز یک فرد مسئولیت اداره تما‌می‌ بخش‌های سایت را بر عهده دارد. این فرد ‌می‌تواند به چندین شکل عمل کند.

به طور کلی بخش‌های مختلف سایت برای بهینه سازی عبارتند از:

سئوکارها اشخاصی هستند که یک یا تمامی این قسمت­ها را برعهده می­گیرند تا رتبه وبسایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشند. در نهایت هدف آن­ها بهبود تعداد بازدیدکنندگان وبسایت است. در ذیل تمایل داریم وظایف سئوکار را براساس بخش‌های مذکور بررسی کنیم:

سئوکار و طراحی سایت

هنگامی که وظیفه سئوکار فقط طراحی وبسایت باشد، بکارگیری اساس و استانداردهای بهینه­ سازی وبسایت در هنگام طراحی و راه‌‌اندازی وبسایت الزام پیدا می­کند. نمونه­ای از این استانداردها را ‌می‌توان در ذیل مرور نماییم:

  • طراحی وبسایت با توجه به اصول ریسپانسیو کردن: به این معنا که سایت باید در صفحات گوشی و دیگر سیستم عامل‌ها به خوبی باز شود و محتواها بدون درهم ریختگی در اختیار بازدیدکننده‌ها قرار بگیرند.

  • طراحی قالب: برخی از طراحان از قالب‌های آماده استفاده ‌می‌کنند. هرچند این قالب‌ها سبب راه‌‌اندازی وبسایت در مدت زمان سریعی ‌می‌شوند، ولی در نهایت امنیت وبسایت را به خطر ‌‌انداخته و به تجزیه و تحلیل مدام نیاز دارند. در نتیجه شخص سئوکار حرفه‌‌‌ای طراحی وبسایت را خود انجام می­دهد.

  • قرار دادن قسمت مقالات: قسمت مقالات، بخشی است که دانستنی‌ها و علم و محتوا در آن قرار ‌می‌گیرند. هنگامی که بازدیدکننده‌ها وارد وبسایت ‌می‌شوند، می­بایست قادر باشند به آسانی بخش مقالات را پیدا کرده و محتواهای خود را در آنجا قرار بدهند.

  • چند زبانه کردن وبسایت: هرچند تمامی وبسایت‌ها قادرند در دسترس همه ‌بازدیدکنندگان در سرتاسر جهان قرار بگیرند، ولی بازدیدکنندگان به وبسایت‌هایی می­روند که با زبان آن­ها محتوا تولید کرده و یا حداقل از زبان‌های رسمی‌ بین­المللی استفاده کرده باشند.

  • ظاهر گرافیکی مناسب برای موضوعات وبسایت: این مورد هم هنگام طراحی وبسایت، سئوکار باید روی آن متمرکز گردد. سئوکار حرفه‌‌‌ای شخصی است که قادر باشد وبسایت را به زیباترین ظاهر ممکن طراحی نماید.

  • مدیریت راحت وبسایت: سئوکار حرفه‌‌‌ای شخصی است که قادر باشد سیستم مدیریت محتوا را طوری طراحی نماید که حتی وبمسترهای تازه­وارد هم قادر به مدیریت وبسایت باشند. استفاده از یک پلتفرم مدیریت به زبان فارسی، آپدیت مطالب، عکس­ها و محتوای وبسایت را برای وبمستر آسان ‌می‌کند.

سئوکار کیست؟

سئوکار کیست؟ tiartstudio.ir

 

تولید محتوا توسط سئوکار

هنگامی که سئوکار وظیفه تولید محتوا را بر عهده داشته باشد، می­بایست از ترفندها و تکنیک‌های ذیل پیروی کند تا بشود به او سئوکار حرفه‌‌‌ای گفت:

  • تولید محتوای نو: فرد سئوکار حرفه‌‌‌ای هیچ­وقت از محتواهای وبسایت‌های دیگر استفاده ‌نمی‌کند. در مقابل خود جهت تولید محتواهای نو فعالیت ‌می‌کند.

  • استفاده از واژه­های کلیدی: شخص سئوکار حرفه‌‌‌ای می­بایست به طرز انتخاب واژگان کلیدی مرتبط با مقصد، موضوع وبسایت و نیز موضوع محتواها تسلط کامل داشته باشد. واژگان کلیدی که در محتواها استفاده ‌می‌شوند اثر فراوانی روی بهینه­سازی و سئوی وبسایت دارند.

  • استفاده صحیح بک­لینک‌ها: لینک‌هایی مورد استفاده در وبسایت، می­بایست از وبسایت‌های معتبر و دارای بازدیدکننده‌های بالا باشند که سئوکار حرفه‌‌‌ای به طرز شناسایی و پیدا نمودن بک­لینک‌های معتبر کاملا مسلط است.

  • انتخاب تیترهای ترغیب کننده : سئوکار حرفه‌‌‌ای در انتخاب تیتر محتواهای وبسایت دقت فراوانی داشته و آن­ها را با تمرکز فراوانی انتخاب ‌می‌کند. به همین ترتیب، تگ‌ها و متا تگ‌ها نیز اثر فراوانی در سئو داشته که از نظر سئوکار حرفه­ای دور نمی‌ماند.

سئوکار و اداره فنی و پشتیبانی

بعد از راه­اندازی وبسایت، نیاز به پشتیبانی فنی احساس می­شود. این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی وبسایت دچار ایراد شود. در این حالت می­بایست پشتیبان فنی وبسایت تمامی این مشکلات را حل کند. در نتیجه فرد سئوکار حرفه‌‌‌ای می­بایست قادر باشد بخش­هایی از وبسایت را که دچار اشکال شده‌‌اند را پیدا کرده و برطرف نماید.

و اما آنالیز وبسایت با سئوکار

همه ‌وبسایت‌ها در زمان­هایی نیازمند آنالیز هستند. به عنوان مثال احتمال دارد بعد از مدتی سرعت آن­ها کم شده و یا لینک‌هایی که از وبسایت خارج شده، مشکل پیدا کنند. در این حالت می­بایست به صورت دوره‌های زمانی معین، سئوکار وبسایت را آنالیز و بررسی نماید. در همین رابطه، از ابزارهای ویژه ای از جمله Google analytics استفاده می­گردد. شخص سئوکار حرفه‌‌‌ای می­بایست به همه بخش‌های ابزارهای آنالیز وبسایت تسلط کامل داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×

    Powered by WhatsApp Chat

    × ارتباط با کارشناسان تی آرت