ریتنشن مارکتینگ Retention Marketing چیست ؟

ریتنشن مارکتینگ Retention Marketing چیست ؟ tiartstudio.ir


ریتنشن مارکتینگ Retention Marketing چیست ؟

وقتی به بازاریابی فکر ‌می‌کنیم‌، ذهن ما غالباً به سمت تاکتیک‌های تولید نسل جدید ‌می‌رود که مشتریان جدیدی را به خود جلب ‌می‌کند. اما بازاریابی فقط ایجاد مشاغل جدید نیست. این امر همچنین در مورد حفظ مشتریان(ریتنشن مارکتینگ) موجود از طریق بازاریابی مداوم است. در حقیقت‌، ریتنشن مارکتینگ حتی ممکن است مهمتر از جذب مشتری باشد. بیایید بررسی کنیم که چرا این ممکن است صحت داشته باشد و اینکه چگونه ‌می‌توانید از بازاریابی ریتنشن برای کمک به افزایش درآمد استفاده کرده و منابع کمتری را نیز برای بازاریابی صرف کنید.

ریتنشن مارکتینگ Retention Marketing چیست ؟

بازاریابی بازگشتی و یا همان ریتنشن مارکتینگ چیست؟

ریتنشن مارکتینگ استراتژی­ ای است که در میان مشتریان موجود بازاریابی ‌می‌کند. این کار در راستای بازگرداندن مشتریانی است که از قبل با یک نام تجاری کار کرده­اند و حفظ مشتریانی که از قبل از یک برند خرید کرده­اند. در ابتدای چرخه زندگی‌، بازاریابی اکتسابی باعث ایجاد آگاهی از برند‌، جلب توجه‌، آموزش مخاطبان و در نهایت تبدیل افراد به خریدار ‌می‌شود. در پایان چرخه حیات‌، بازاریابی با احتساب یا اگر خریدار از بازار ما پریده باشد‌، خریدار را به داخل چرخه خرید باز‌می‌گرداند.

اهداف ریتنشن مارکتینگ افزایش تعداد مشتری نیست بلکه هدف:

  • نرخ بازگشت مشتری را افزایش دهید و مشتریان گذشته را به چرخه خرید برگردانید.

  • فرکانس خرید را هدایت کنید و مشتریان را وادار کنید که بیشتر اوقات وارد چرخه خرید شوند.

چند نمونه بازاریابی برای حفظ مشتری ‌می‌تواند یک برنامه بازی پولی باشد که زندگی را برای بازیکنی که چند روز در برنامه وارد نشده است یا یک خرده فروش آنلاین که لیستی تنظیم شده از مواردی را که ممکن است دوست داشته باشد‌، برای مشتری قبلی ‌می‌فرستد. در خرید اخیر آنها تشویق مشتری برای ارتقا service یا خدمات خود نمونه دیگری از موفقیت در ریتنشن مارکتینگ است.

چرا ریتنشن مارکتینگ یک استراتژی هوشمند است؟

برای مارک‌های جدید و در حال رشد منطقی است که بیشتر برنامه‌های بازاریابی آنها را بر جذب مشتری متمرکز باشد. اما هنگا‌می‌که یک نام تجاری از مشتری خوبی ‌برخوردار است‌، آنها باید استراتژی خود را تغییر دهند و توجه بیشتری به حفظ مشتری داشته باشند. بدون برنامه نگهداری‌، تمام استراتژی‌های بازاریابی در مرحله کسب هیچ کاری ندارند. یک نام تجاری ممکن است برای جلب مشتری سخت کار کند اما در نتیجه عدم جذب مجدد مشتری و بازاریابی مجدد به مشتری‌، مشتری خود را از دست بدهد. این از دست دادن مشتری یک اشتباه پرهزینه است‌، زیرا ثابت شده است که ریتنشن مارکتینگ باعث افزایش درآمد ‌می‌شود در حالی که از منابع کمتری نسبت به بازاریابی اکتسابی استفاده ‌می‌کند.حفظ مشتریان فعلی سود را افزایش ‌می‌دهد. پرداخت هزینه برای نگه داشتن مشتری در اطراف کسب و کار است. افزایش نرخ نگهداری مشتری فقط تا 5٪ ‌می‌تواند سود را 25 تا 95٪ افزایش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×

    Powered by WhatsApp Chat

    × ارتباط با کارشناسان تی آرت