رپورتاژ آگهی چیست + اثر آن در سئو

رپورتاژ آگهی چیست + اثر آن در سئو

رپورتاژ آگهی چیست + اثر آن در سئو tiartstudio.ir


رپورتاژ آگهی چیست + اثر آن در سئو

شرح سریع آگهی رپورتاژ: تولید مثل آگهی، یعنی متن آگهی شما در سایت دیگری به عنوان مقاله ای مستقل منتشر شده و به آن كلمه کلیدی در کلیدواژه‌های مربوطه در سایت شما پیوند دارد. رپورتاژ آگهی یکی از قدرتمندترین تکنیک‌های جستجوگرها و رتبه بندی در گوگل است. برای Google، مهم است که سایت­های دیگر مقالات و مقالات شما را به سایت شما پیوند دهند. به اینها پیوندهای متنی گفته ‌می‌شود. این پیوندها مهمترین نوع بک لینک هستند که ‌می‌توانند تأثیر زیادی در رتبه بندی سایت‌ها داشته باشند. اما موضوعی که در بحث رپورتاژ مورد بحث قرار گرفته کیفیت سایتی است که خانه شما در آن قرار داده شده است. اساساً، سایتی که رپورتاژ در آن قرار داده ‌می‌شود و به سایت شما پیوند دارد باید دارای شماری از اقتدار و نشانی اینترنتی با درجه اعتبار بالا باشد. به عبارت دیگر رپورتاژ آگهی یک راه بازاریابی بوده که بیشتر روسای کسب‌وکار از آن جهت معرفی کالا و خدمات خود به روشی جدیدتر استفاده می‌نمایند. هرچند خود این تکنیک، تازه نیست؛ اما با گسترش اینترنت، اهمیت رپورتاژها بیش از قدیم شده است.

هدف

هدف مهم رپورتاژ آگهی تشویق مردم به خرید کالا از طریق تعریف داستان و خوبی­های آن است. مردم علاقه مند به خواندن داستان بوده و ارتباط خوب و موثری با آن برقرار می‌کنند و خود را بجای شخصیت‌های داستان قرار می‌دهنددر واقع، قصه­ای که آن‌ها می‌خوانند، اگر قادر باشد مزیت‌های کالا و خدمات را به نحو احسن بیان کند، متن ما توانسته ارتباط خوبی با خواننده برقرار نماید.

 

اثر رپورتاژ آگهی روی سئو

رپورتاژ آگهی چیست + اثر آن در سئو

مقصد اصلی مدیران وبسایت برای تحریر رپورتاژها، بالارفتن آمار بازدید و در نتیجه رتبه وبسایت می­باشد. اساسا رپورتاژها را در وبسایت‌های پربازدید قرار داده تا بتوان نتیجه مورد نظر را به دست آورد. قرار دادن رپورتاژ آگهی‌ها در چنین وبسایت‌هایی که مطالب آن‌ها آمار بازدیدها بالا است، باعث افزایش تعداد ورود کاربران مختلف به وبسایت شده که تمامی این‌ روند یک بک­لینک با وبسایت اصلی به شمار می‌آید.

نکات

  • دررپورتاژ آگهی قادر نخواهیم بود به کلیه جزئیات کسب‌وکارها بپردازیم، بنابراین نکته مهمی را که فکر می­کنیم بیشتر از بقیه مورد نیاز کاربران است را در قالب یک قصه به همراه بیان مزیت‌های آن می­نویسیم.

  • باید اصول نگارشی رعایت شوند. پاراگراف بندی، داشتن زیرعنوان‌ها، فهرست و … باید در رپورتاژ آگهی‌ها رعایت شود. قبل از انتشار مطلب در وبسایت، حتما بگذارید یک ویراستار آن را بررسی نماید.

  • قبل از نوشتن باید بدانیم که موضوع چه بوده و تیترهایی را جهت نشر رپورتاژ انتخاب نماییم که متناسب با کسب‌وکار ما باشد و اکثر مشتریان ما نیز در آنجا حضور فعال داشته باشند.

  • رپورتاژ را با پست موقت اشتباه نگیرید. در پست موقت، ما یک مقاله آموزشی مناسب با وبسایت خود و طرف مقابل قرار می‌دهیم؛ ولی دررپورتاژ اگهی هدف معرفی کالایی را در قالب یک گزارش را داریم.

  • حتماً خواننده را مطلع کنید که این آگهی رپورتاژی می­باشد.

  • استفاده از وبسایت‌های بی­طرف.

  • داستان نویسی کنید.

  • بر روی کلمات مهم صفحات مربوط لینک کنید.

  • مطالعه سایر رپورتاژهای نمونه‌ مشابه کسب‌ وکار خود.

یکی از پارامترهایی که موتور گوگل جهت رتبه بندی وبسایت‌ها مد نظر قرار ‌می‌دهد، تعداد و کیفیت بک­ لینک‌هایی است که ما از وبسایت‌های دیگر دریافت ‌می‌کنیم. بک­لینک، در حقیقت لینک‌هایی هستند که ما از وبسایت‌های دیگر دریافت ‌می‌کنیم و مخاطبان از آن وبسایت مستقیما وارد وبسایت ما ‌می‌گردند.

وقتی این کار صورت ‌می‌گیرد، اعتبار وبسایت ما پیش گوگل بالا ‌می‌رود، ضمنا اگر شما از سایت‌های خوب بک لینک نگیرید، ‌می‌تواند روی اعتبار و رتبه ما تاثیر بد بگذارد. در حقیقت بک لینک‌های قدرتمند سبب ارتقای رتبه وبسایت و بک لینک‌های بد باعث تاثیر منفی خواهد شد.

بک­ لینک‌های رپورتاژ آگهی بسیار خوبند

می­توان عنوان کرد که اولین علت این که بک­لینک‌های رپورتاژ آگهی بسیار خوب هستند، جایگاه بک­لینک‌ها می­باشد. جایگاه بک­لینک بسیار مهم است و در حقیقت بک­لینک‌هایی که از یک مقاله و در قالب پیشنهاد به وبسایت ما داده ‌می‌شوند بهتر از بک­لینک‌هایی ‌می‌باشند که در زیرنویس، بالا و جایگاه‌های تبلیغاتی سایت‌ها هستند. گوگل هم به این بک­لینک‌ها رتبه و اعتبار بیشتری خواهد داد. علت دوم رتبه بالای بک لینک رپورتاژ آگهی این است که ما از وبسایت‌های معتبر خبری بک­لینک می­گیریم. اندازه اعتبار و رتبه سایتی که به ما لینک ‌می‌دهد با مقدار اعتباری که گوگل برای بک­لینک ما در نظر می­گیرد ارتباط مستقیم دارد.

دلیل سومی که سبب ‌می‌شود استفاده از رپورتاژ آگهی کاری صحیح و بصرفه باشد، دائمی ‌بودن بک لینک‌های رپورتاژ آگهی است. بک لینک‌هایی که ما از رپورتاژ آگهی دریافت ‌می‌کنیم دائمی می­باشند، هرچند جایگاه ریپورتاژ آگهی ما پس از مدتی تغییر خواهد کرد ولی مقاله ما تا وقتی که خودم نخواهیم از روی وبسایت حذف نخواهد شد. در نتیجه اگر به دنبال اخذ بک لینک‌های دائمی ‌هستیم، بهتر است به دنبال خدمات رپورتاژ آگهی برویم.

دیدگاه گوگل

گوگل جهت یک رقابت سلامت بین وبسایت‌ها، با بک­لینک‌های پولی مخالف بوده، با این نظر گوگل سبب ‌می‌شود کسانی که ارزش رتبه بهتر را دارند در آن حضور داشته باشند. در نتیجه اگر از این منظر به مسئله نگاه کنیم، گوگل با لینک سازی از طریق رپورتاژ آگهی نیز مخالف بوده ولی این تمام ماجرا نیست. گوگل معمولا قادر نیست تشخیص دهد کدام بک لینک طبیعی و کدام یک ساختگی است. بدین معنی که گوگل توان تفکیک رپورتاژ از یک مقاله را دارد.

جمع­ بندی

ما تلاش کردیم در این مقاله کوتاه، خوب و بد رپورتاژ آگهی را بحث نماییم. مد نظر داشته باشید که هرچند گوگل مخالف بک­لینک‌های پولی است ولی این سبب آن نیست که از خدمات رپورتاژ آگهی استفاده نکنیم. بهتر است نگران تنبیه گوگل نباشیم چرا که اگر گوگل برای لینک‌های رپورتاژ آگهی ما را تنبیه کند، ما قادر هستیم با پاک کردن لینک‌ها جریمه گوگل را بر طرف نماییم.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    × ارتباط با کارشناسان تی آرت