دستورالعمل های ارزیابی گوگل E.A.T و گوگل YMYL

دستورالعمل های ارزیابی گوگل E.A.T و گوگل YMYL

در سال 2015 هنگامی‌که Google دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو را منتشر کرد، با استفاده از این دستورالعمل‌ها‌، کارشناسان سئو و صاحبان مشاغل به طور یکسان به اطلاعات مربوط به ارزیابی گوگل از وبسایت‌ها، برای تعیین کیفیت بالا در مقابل کیفیت پایین دسترسی پیدا کردند. رهنمودهایی که آنها برای تمایز صفحات وب ((خوب)) از ((بد)) استفاده می‌کنند‌، به سه عامل اساسی رسید:

  • هدف سودمند

  • YMYL

  • EAT

برای هر کسی که می­خواهد بفهمد چگونه می­توان وب سایتی را ایجاد کرد که توسط Google  با کیفیت بالا قلمداد می‌شود‌، این دستورالعمل‌ها منبعی هستند که به وزن خود از طلا می‌ارزند. اما ابتدا باید دقیقاً بدانید که EAT‌، YMYL و ((هدف مفید)) به چه معناست‌، نحوه استفاده آنها از محتوا و شکل ظاهری آنها چیست.

دستورالعمل های ارزیابی گوگل E.A.T و گوگل YMYL

YMYL: پول یا زندگی شما

YMYL مخفف مخفف Your Money or Your Life است و برای اشاره به نوع خاصی از محتوا استفاده می­شود. اگر به صورت نادرست یا فریبنده ارائه شود‌، این نوع محتوا می­تواند بر شادی‌، سلامتی‌، امور مالی یا امنیت خواننده تأثیر بگذارد. به این صورت نگاه کنید: محتوای YMYL  مخاطرات زیادی دارد‌، به این معنی که Google آن را بسیار جدی می‌گیرد. در نتیجه‌، آنها استاندارد سختی را برای ارزیابی کیفیت محتوای YMYL اعمال می‌کنند زیرا این پتانسیل را برای کمک و آسیب به طور یکسان دارد. کسانی که دارای تخصص مربوطه هستند باید تمام محتوای YMYL را ایجاد کنند.

در بخش 2.3 SQEG‌، Google  موضوعاتی را که زیر چتر YMYL قرار دارند لیست می­کند:

  • اخبار و رویدادهای جاری‌، از جمله پوشش موضوعاتی مانند سیاست‌، علوم‌، تجارت و فناوری (اما معمولاً مواردی که بر سرگرمی‌، ورزش یا موضوعات سبک زندگی گاه به گاه متمرکز نیستند).

  • موضوعات مرتبط با قانون‌، دولت و مدنی‌، مانند رای گیری‌، خدمات اجتماعی‌، نهادهای دولتی‌، مسائل حقوقی و نهادهای عمومی.

  • مشاوره مالی یا اطلاعاتی در مورد بانک‌، مالیات‌، سرمایه گذاری‌، بازنشستگی‌، وام و بیمه‌، به ویژه صفحاتی که امکان خرید یا انتقال پول را دارند.

  • اطلاعات خرید یا خدمات مربوط به خرید کالا یا خدمات‌، به ویژه صفحاتی که به کاربران امکان خرید آنلاین را می‌دهند.

  • اطلاعات ایمنی و بهداشتی‌، از جمله موضوعاتی مانند بیمارستان‌ها‌، داروها‌، آمادگی اضطراری‌، مسائل پزشکی و ….

  • اطلاعات با محوریت گروههایی از افراد‌، شامل افراد وابسته به نژاد‌، مذهب‌، قومیت‌، ملیت‌، گرایش جنسی‌، جنسیت یا هویت جنسیتی‌، سن‌، معلولیت یا وضعیت سربازی (البته نه محدود به آنها).

علاوه بر مباحث ذکر شده در بالا‌، Google  اظهار داشت که موارد دیگری وجود دارد که می‌توانند به عنوان محتوای YMYL واجد شرایط شوند. به عنوان مثال‌، توصیه‌های تناسب‌اندام و تغذیه اغلب می‌توانند YMYL در نظر گرفته شوند.

در نهایت‌، ارزیابی کنندگان کیفیتی که با Google کار می‌کنند باید از تخصص و قضاوت خود برای برچسب گذاری یک صفحه به عنوان YMYL یا نه استفاده کنند. اگر یک صفحه به عنوان محتوای YMYL واجد شرایط باشد‌، انتظار می­رود که از یک استاندارد عالی برای EAT برخوردار باشد – نام اختصاری بعدی که قصد داریم آن را پوشش دهیم.

 

EAT: تخصص‌، اقتدار‌، قابلیت اعتماد

در ادامه گوگل E.A.T و گوگل YMYL اگر کسی هستید که از یادگیری در مورد SEO لذت می‌برید‌، احتمالاً با اختصار EAT روبرو شده اید. مخفف کلمه Expertize، Authentity، Trustworthiness است. این یکی از فاکتورهای کلیدی است که برای‌اندازه گیری کیفیت صفحه در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو (سایر موارد شامل کیفیت و مقدار محتوای اصلی‌، اعتبار وب سایت و اطلاعات وب سایت) است.

به گفته گوگل‌، بعد از اینکه یک صفحه ((هدف مفیدی)) تعیین شد‌، EAT  آن از نظر محتوای YMYL ارزیابی می‌شود یا خیر. محتوای YMYL‌، به دلیل پتانسیل تأثیرگذاری‌، در مقایسه با محتوای غیر YMYL‌، مورد ارزیابی دقیق تر EAT قرار می‌گیرد.

گوگل E.A.T و گوگل YMYL

استانداردهای EAT به سه جز main اصلی تقسیم می­شوند:

  • تجربه و تخصص:

تخصص خالق محتوای اصلی (MC)‌اندازه گیری می‌شود‌، ارزیابی کنندگان با در نظر گرفتن اینکه آیا فرد تجربه و اعتبار لازم را دارد تا به عنوان یک متخصص در مورد موضوع مورد نظر خدمت کند‌، ارزیابی می‌شود. اطلاعات باید در وب سایت در دسترس باشد تا کاربران در صورت تمایل آنها را بررسی کنند – بنابراین اگر متخصص هستید‌، اطمینان حاصل کنید که این موضوع را در سایت خود روشن کنید. وقتی محتوای غیر YMYL مورد بررسی قرار می‌گیرد‌، سازنده محتوا لزوماً به آموزش یا آموزش رسمی‌در مورد موضوع احتیاج ندارد – در اینجا ((تخصص روزمره)) قابل قبول است.

  • اقتدار:

با مراجعه به محتوا‌، سازنده MC و خود وب سایت‌، اقتدار به این موضوع بستگی دارد که آیا معتبرترین سایت در این زمینه معتبر به نظر می‌رسد. این مرجع عمومی‌به رسمیت شناخته شده یک عامل اصلی در استاندارد کلی برابری است که توسط Google انتظار می‌رود. شما ممکن است یک متخصص باشید‌، اما هنوز نتوانسته اید در زمینه فعالیت خود اقتدار ایجاد کنید – اکنون زمان حل آن است. اطلاعات مربوط به افراد مرتبط (کسانی که در صنعت شما هستند) ایجاد کنید که می‌تواند بازخورد مثبتی در مورد کار و دانش شما ارائه دهد‌، توسط تأثیرگذار مهم تأیید شود و به دنبال فرصت‌هایی برای ایجاد ((اعتبار صنعت)) باشید.

  • امانت:

همچنین برای وب سایت‌، محتوا و سازنده MC به طور یکسان اعمال می‌شود‌، قابلیت اطمینان‌اندازه گیری این است که آیا شما (و سایت خود) می‌توانید به اطلاعات دقیق و صادقانه اعتماد کنید. در محتوای خود از خطاهای واقعی خودداری کنید و منابعی برای اطلاعات خود ارائه دهید. از نظر وب سایت بزرگتر‌، یک سیاست حفظ حریم خصوصی روشن ایجاد کنید و از امنیت سایت خود اطمینان حاصل کنید.

برای موضوعات خاص‌، SQEG نکات دیگری را در رابطه با EAT ارائه می‌دهد. صفحاتی که محتوای YMYL زیر را پوشش می‌دهند باید برای تهیه نسخه پشتیبان از تخصص تخصصی برخوردار باشند:

  • مقالات خبری روزنامه نگاری

  • توصیه پزشکی

  • مباحث علمی

  • مشاوره مالیاتی‌، حقوقی و مالی

  • صفحات مشاوره به موضوعات پر مخاطره مانند فرزندپروری متمرکز شده‌اند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×

    Powered by WhatsApp Chat

    × ارتباط با کارشناسان تی آرت