اصطلاحات رایج در طراحی سایت و سئو

  • SEO

    اصطلاحات رایج در طراحی سایت و سئو

مخفف ((بهینه سازی موتور جستجو)) است. این روش افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت و همچنین قرار گرفتن در معرض نام تجاری شما از طریق نتایج موتور جستجوی غیرپولی (همچنین به عنوان ((ارگانیک)) شناخته ‌می‌شود) است. علی رغم اختصار‌‌، SEO به همان اندازه که در مورد خود موتورهای جستجو است مربوط به افراد است. این درمورد درک آنچه افراد به صورت آنلاین جستجو ‌می‌کنند‌‌، پاسخ‌‌هایی که ‌می‌خواهند‌‌، کلماتی که استفاده ‌می‌کنند و نوع محتوایی که ‌می‌خواهند مصرف کنند. دانستن پاسخ این سوالات به شما امکان ‌می‌دهد تا با افرادی که به دنبال آنلاین راه حل‌‌های شما ارائه ‌می‌دهند‌‌، ارتباط برقرار کنید.

  • موتور جستجو:

موتورهای جستجو دستگاه پاسخگویی هستند. آنها میلیاردها قطعه محتوا را شسته و هزاران عامل را ارزیابی ‌می‌کنند تا مشخص کنند کدام محتوا به احتمال زیاد به سوال شما پاسخ ‌می‌دهد.

کدام نتایج جستجو ((ارگانیک)) هستند؟

همانطور که قبلاً گفتیم‌‌، نتایج جستجوی ارگانیک مواردی است که از طریق SEO موثر بدست ‌می‌آید‌‌، هزینه آن را پرداخت ن‌می‌کند (یعنی تبلیغات نکردن).

  • SERP:

صفحات نتایج موتور جستجو – که اغلب به آنها SERP گفته ‌می‌شود – پر از تبلیغات و قالب‌‌های نتایج ارگانیک پویاتر (که ویژگی‌‌های SERP نامیده ‌می‌شوند) پر از آنچه قبلاً دیده ایم.

  • رتبه بندی:

رتبه بندی به فرآیندی گفته ‌می‌شود که موتورهای جستجو برای تعیین محل محتوای خاصی در SERP استفاده ‌می‌کنند. قابلیت مشاهده جستجو به چگونگی نمایش برجسته یک محتوا در نتایج موتور جستجو اشاره دارد.

  • سئو در سایت:

سئو در سایت (همچنین به عنوان سئو داخلی شناخته ‌می‌شود) عملی بهینه سازی عناصر در وب سایت است.

  • برچسب عنوان:

عنوان عنوان عنصری HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص ‌می‌کند.

  • Black hat:

روشهای بهینه سازی موتور جستجو که دستورالعملهای کیفیت Google را نقض می‌کنند.

  • Crawling:

فرآیندی که طی آن موتورهای جستجو صفحات وب شما را کشف می‌کنند.

  • De-indexed:

به صفحه یا گروهی از صفحات در حال حذف از فهرست Google اشاره دارد.

  • Featured snippets:

جعبه‌های پاسخ ارگانیک که در بالای SERP برای برخی از نمایش داده می‌شوند.

  • Image carousels:

نتایج حاصل در برخی SERP‌ها است که از چپ به راست قابل پیمایش هستند.

  • Indexing:

ذخیره و سازماندهی محتوایی که هنگام خزیدن پیدا شده است.

  • Intent:

در زمینه سئو، intent به آنچه کاربران واقعاً از کلماتی که در نوار جستجو تایپ می‌کنند، اشاره دارد.

  • KPI:

((شاخص کلیدی عملکرد)) ​​مقداری قابل اندازه گیری است که نشان می‌دهد فعالیت چگونه به هدف می‌رسد.

  • بسته محلی:

 بسته­ای شامل سه لیست مشاغل محلی که برای جستجوهای محلی مانند ((تغییر روغن در نزدیکی من)) ظاهر می‌شود.

  • ارگانیک:

کسب درآمد در نتایج جستجو، برخلاف تبلیغات پولی.

  • Query:

کلمات در نوار جستجو تایپ می‌شوند.

  • ویژگی‌های SERP:

نتایج در قالب غیر استاندارد نمایش داده می‌شوند.

  • SERP:

مخفف ((صفحه نتایج موتور جستجو)) است – صفحه ای که پس از انجام جستجو مشاهده می‌کنید.

  • ترافیک:

بازدید از یک وب سایت.

  • آدرس اینترنتی:

Uniform Resource Locators مکان یا آدرس مکانهای جداگانه محتوای وب است.

  • Webmaster guidelines:

دستورالعمل‌های منتشر شده توسط موتورهای جستجو مانند Google و Bing به منظور کمک به دارندگان سایت در ایجاد محتوایی که در نتایج جستجو یافت می‌شود، نمایه می‌شود و عملکرد خوبی دارد.

  • کلاه سفید:

روش‌های بهینه سازی موتور جستجو که با دستورالعمل‌های کیفیت Google مطابقت دارد.

  • سئو محلی :

سئو محلی به معنای افزایش قابلیت جستجو برای مشاغلی است که به صورت حضوری به جوامع خود خدمات ‌می‌دهند.

یا ((پیوندهای ورودی)) پیوندهایی از وب سایت‌های دیگر هستند که به وب سایت شما اشاره می‌کنند.

  • Caching:

نسخه ذخیره شده صفحه وب شما.

  • Google Quality Guidelines:

دستورالعملهای منتشر شده از Google درباره جزئیات تاکتیکهایی که ممنوع است زیرا مخرب است و یا هدف آنها دستکاری نتایج جستجو است.

  • Google Search Console:

یک برنامه رایگان ارائه شده توسط Google که به دارندگان سایت اجازه می‌دهد تا بر نحوه عملکرد سایت خود در جستجو نظارت کنند.

  • HTML:

زبان علامت گذاری متن، زبانی است که برای ایجاد صفحات وب استفاده می‌شود.

  • Index Coverage report:

گزارشی در کنسول جستجوی Google که وضعیت نمایه سازی صفحات سایت شما را نشان می‌دهد.

  • Meta robots tag:

قطعه‌هایی از کد که دستورالعمل‌های خزنده‌ها را برای نحوه خزیدن یا فهرست بندی محتوای صفحه وب ارائه می‌دهد.

  • NoIndex tag:

یک برچسب متا که به موتور جستجو دستور می‌دهد صفحه ای را که در آن قرار دارد فهرست نکند.

  • PageRank:

مولفه­ای از الگوریتم اصلی گوگل است. این یک برنامه تجزیه و تحلیل پیوند است که با اندازه گیری کیفیت و کمیت پیوندهای اشاره به آن، اهمیت یک صفحه وب را تخمین می‌زند.

  • Personalization:

به روشی که یک موتور جستجو نتایج شخص را در عواملی که خاص اوست مانند موقعیت مکانی و سابقه جستجو، اصلاح می‌کند، اشاره دارد.

  • Search forms:

اشاره به توابع جستجو یا نوارهای جستجو در وب سایتی است که به کاربران کمک می‌کند صفحات موجود در آن وب سایت را پیدا کنند.

  • Sitemap:

لیستی از URL‌ها در سایت شما که خزنده‌ها می‌توانند با استفاده از آنها محتوای شما را کشف و فهرست کنند.

  • URL parameters:

اطلاعات زیر علامت سوالی که برای تغییر محتوای صفحه (پارامتر فعال) یا ردیابی اطلاعات (پارامتر منفعل) به یک URL پیوست شده است.

  • Transactional queries:

جستجوگر می‌خواهد مانند خریدن چیزی اقدام کند. اگر انواع کلمات کلیدی در بستر بازاریابی قرار داشته باشند، سوالات مربوط به معاملات در پایین قرار دارد.

  • Browser:

مرورگر وب، مانند Chrome یا Firefox، نرم افزاری است که به شما امکان دسترسی به اطلاعات وب را می‌دهد. وقتی از مرورگر خود درخواست می‌کنید به مرورگر خود دستور می‌دهید منابع لازم برای ارائه آن صفحه را در دستگاه شما بازیابی کند.

  • Minification:

کوچک کردن چیزی به معنای حذف هرچه بیشتر کاراکترهای غیرضروری از کد منبع بدون تغییر عملکرد است. در حالی که فشرده­سازی چیزی را کوچکتر می‌کند، در واقع کوچک سازی چیزها را حذف می‌کند.

  • Google Analytics:

ابزاری رایگان (با گزینه ای برای پرداخت هزینه ویژگی‌های به روز شده) که به دارندگان وب سایت کمک می‌کند از نحوه تعامل مردم با وب سایت خود اطلاعاتی کسب کنند. برخی از نمونه گزارشاتی که می‌توانید در Google Analytics مشاهده کنید شامل گزارش‌های خرید است که نشان می‌دهد بازدید کنندگان شما از چه کانال‌هایی می‌آیند و گزارش‌های تبدیل که میزان انجام اهداف توسط افراد را نشان می‌دهد (به عنوان مثال: فرم پر کردن) در وب سایت شما.

  • Linked unstructured citations:

ارجاع به اطلاعات تماس کامل یا جزئی مربوط به مشاغل در یک سیستم عامل غیر دایرکتوری.

 

در پایان اصطلاحات رایج در طراحی سایت و سئو برای ارائه خدمات طراحی سایت و سئو با شماره 09120644766 می توانید تماس گیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×

    Powered by WhatsApp Chat

    × ارتباط با کارشناسان تی آرت